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[Guia] [Healers/Bishops]

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  • [Guia] [Healers/Bishops]

    Bishop/Cardinal

    Un Bishop/Cardinal es un humano mago que esta destinado a la curación del grupo y de mantener viva la party, el Heal de un Bishop es el mejor de todo el juego por lo cual lo hace el mejor healer.
    “Un party jamás iría a matar un raid sin su respectivo bishop; probablemente seria casi imposible conquistar un castillo sin Un bishop; Por su Extraordinario poder de curación; el bishop es considerado como el mejor de los healers ó Curanderos…” Puede regenerar el HP de todo el Party en grandes cantidades. Sin lugar a dudas, el bishop es el aliado número 1 en Un buen party”.




    Clases a elegir:

    Para llegar a ser un bishop, escojemos principalmente a un Humano Mage y en la rama de evolución tenemos que irnos por la de Cleric (nivel 20), después bishop ( nivel 40) y por ultimo cardinal ( nivel 76).
    Equipamiento

    Equipo NG(No Grade):
    -Armadura y Arma: No recomiendo comprar ninguna solo coger la que los mobs vayan tirando.


    Equipo Grado D
    -Armadura: Mithril set, conseguiremos casting speed, velocidad de movimiento.
    - Arma: dado que somos nukers aún yo recomiendo el (Stuff of live), sino un demon fangs tampoco viene mal.


    -Equipo Grado C
    Aquí la cosa ya se complica depende del arma llevaremos un set u otro.

    Set 1: Karmian Set(Robe) + Homunkulus's Sword con acumen.
    Aquí el karmian set nos da: Casting speed y P.Def. El Homunkulus's Sword con acumen , como healers necesitamos casting.

    Set 2: Divine set(Robe)+ Homunkulus's Sword con acumen
    Aquí el divine set nos da:P.def (el mismo que con el karmian set) 171MP, y nos quitará 1 INT ( ataque mágico) y nos proporciona 1 WIT (Casting Speed).El arma Homunkulus nos da acumen un 15%.

    Estos dos sets son buenos, elegir el que más les guste.


    -Equipo Grado B
    Como nos pasaba antes aquí tenemos varios sets para elegir, no es necesario cambiar el arma, pero por si quieren algunas sujerencias:

    Set 1: Avadon set(Robe)+Crystal Staff o Ghoul Staff Mana up
    El avadon, nos da P.def y un 15% de casting speed, y el crystall staff o el ghoul staff mana up.

    Set 2: Blue Wolf set(Robe)+Homunkulus's Sword Acumen o Sword Of Valhalla con acumen
    El set de BW nos da mana regeneration, 206de MP y 3 WIT (Casting Speed) y nos quita 2 INT (poder mágico) y 1 de Men (Regeneración de mana)
    Las armas nos otorgar un 15% de casting speed. la única diferencia es que la Homunkulus's Sword es de Grado C y la Sword of valhalla es de grado B


    -Equipo Grado A:
    Una única configuración.

    Tallum SET(Robe)+ Sword Of Miracles con acumen

    El tallum set nos da: 15% casting speed, 8% M.Def, resistencia al veneno y desangranse (bleed) 80% y 2 wit (Casting Speed). Nos quita 2 INT (poder mágico), Este set es importante puesto que no nos quita Men (Regeneración de mana) nos da mucho casting speed, en comparación a otros como el DC (Dark Crystal) nos da el mismo casting que la tallum pero nos quita 2 MEN y eso duele, y con la majestic, echaremos de menos el casting speed, que son alrededor de unos 100 puntos de diferencia con la tallum.


    -Equipo Grado S:

    Set Dynasty Healer (80+) + Dynasty Shield +Sword Dynasty Phantom o Dynasty Mace

    El set Dynasty nos dara : Int-2, Men+2, Magic Casting Speed +15%, Maximum MP +321 Effect. Darkness Resistance +8, Heal Capacity +22 Increase, Magic Cancel Rate +15 Decrease. Set muy equilibrado aunque carente de resistencia al Stun. Buen casteo, buena regeneracion de MP, mucho MP adicional, aumenta la potencia de los heals recibidos considerablemente y disminuye la probabilidad de que te descasteen una skill. Su principal beneficio es la pdef.
    Respecto al arma, un Cardinal tiene varias posibilidades. El m.atk de un arma es secundaria, util solo para debuffear y ligeramente en la potencia de tus heals. La principal preocupación de un Cardinal es su pdef y su mdef, asi que primero gasta en un buen set y luego en un arma lujosa. De todas formas, el arma que elijas SIEMPRE debe tener SA Acumen. Una Dynasty Phantom con Acumen muchas veces puede ser suficiente. Armas superiores a esas son un lujo que puedes darte si la adena o coins te sobran.


    -Equipo Grado S(80+):

    Set Moirai (Robe)+Moirai Shield+Icarus Spirit o Icarus Hall con acumen

    WIT 2; MEN -2: M. Atk 8,11%, Casting Spd. 15%, resistencia a la Parálisis 50%, y la resistencia al fuego / agua / viento / Tierra +5.
    Recuerden que el arma es opcional pero el set no.


    -Equipo Grado S(84+):

    Set Elegia (Robe)+Elegia Shield+Archangel Sword o Sacredium con Acumen

    WIT 2; MEN -2, INT 1, M. Atk. +10% cuando está equipado; casting Spd. +15%, speed +7; Max MP +97, Consumo de MP -3% en el uso de Skilles; MP Bonus Recuperación 5%, resistencia a Stun 50%, resistencia a Fuego / Agua / Viento / Tierra +5.



    Dyes:

    Este es un tema sencillo si se hace bien, y complicado se hace a lo loco.
    Los dyes recomendables son:

    Con+4 Str -4
    Wit +4 Men -4
    Wit +1 Men -1



    Zonas de Lvleo:

    Las zonas de lvleo varían según el sv, si se cambian los mobs de esas zonas y demás.

    Hasta nivel 10:
    Talking Island.

    De nivel 10 a 30:
    A las afueras Dion Castle town llendo para Cruma Marshlands.

    De nivel 30 a 40
    Cruma Marshlands e ir corriendo hasta Cruma Tower.

    De nivel 40 a 52
    Cruma Tower o Execution Ground, Death pass. Matando undeads.

    De 52 a 61
    Seal of Shilen(Cementery)

    De 61 en adelante recomiendo ir con party.



    Principales Skills:

    Evidentemente el Bishop tiene Muchos mas skills de los que voy a mencionar aquí, pero estos son los mas importantes para su misión como healer.

    ·Greater Heal
    Este será nuestra cura principal, la evolucionamos hasta nivel 74, el máximo poder de cura que tiene es de aproximadamente 1350 puntos de HP.

    ·Greater Battle Heal
    Esto es lo que diferencia a un bishop del resto de healers, pues cura a una velocidad impresionante lo mismo que el greater heal. Lo evolucionamos hasta nivel 74.

    ·Greater group heal
    la evolucionamos hasta nivel 74, es una cura de grupo y lograremos una recuperación de HP de alrededor 1170 puntos.

    ·Resurrection
    A nivel máximo (74) lograremos devolver un total del 70% de la experiencia perdida. Si llevas los dyes de 5wit este porcentaje aumenta hasta un 90%, ya que al tener más de 26 de WIT hay un plus en el res del 20%. Siendo el ÚNICO personaje del juego que logra resucitar con tanto porcentaje, le sigue el EE con un 80% máximo con dyes.

    ·Mass Resurrection
    Este skill es muy bueno para sieges y raids, si queremos resucitar a una gran mayoría o todos los miembros de nuestra ally/clan. Devuelve un 70% de la experiencia perdida, es menor que el Resurrection, pero en un apuro puede otorgar la victoria a tu clan/ally

    ·Trance

    Con la reforma que se ha hecho en el skill de Sleep, a los bishops y EE nos han puesto una alternativa, el Trance. Actua igual que el sleep lo hacía en las anteriores crónicas.

    ·Major Heal
    Cura alrededor de 120 puntos de HP más que el greater heal, consumiendo menos mana pero costandonos Spirit Ore.

    ·Major Group Heal
    Cura 1707 puntos de HP consumiendo el mismo mana que el greater group heal, y costandonos también Spirit Ore.

    ·Prayer
    Un buff para la party, cuando lo lanzamos conseguimos curas más potentes.

    ·Body of Avatar (BOA)
    Igual que el Bless the body del propheta, con la diferencia de que lo lanzamos para toda la party y cura toda la vida que ha añadido.

    ·Balance Life
    Iguala la hp de la party.

    ·Salvation
    Revive automáticamente el target deseado en buen estado de salud conservando todos los buff/debuff a excepción del Nobles y Lucky Charm , Consume 2 Einhasad Holy Water.

    ·Miracle
    Restaura por completo la hp cercanas de miembros del clan. Consume 1 Símbolo mágico.

    ·Purification Field
    Retira todos los debuff de los miembros del clan cercanas. Consume 1 Símbolo mágico.

  • #2
    English

    Bishop/Cardinal

    A Bishop / Cardinal is a human wizard who is destined to healing the group and keep the party, the Heal of a Bishop is the best in the game which makes the best healer.
    "A party would never kill raid without their respective bishop, probably would be almost impossible to conquer a castle without a bishop; For his extraordinary healing power, the bishop is considered the best of the healers or healers ..." can regenerate HP Party around the large quantities. Undoubtedly, the bishop is the No.1 ally A good party ".



    Classes to choose from:

    To become a bishop, we choose mainly to a Mage Human and evolution branch we have to go by the Cleric (level 20), then bishop (level 40) and finally cardinal (level 76).
    Equipment


    Equipment NG (No Grade)
    -Armor and Weapon: I do not recommend buying any catch just go pulling the mobs.


    Equipment Grade D
    -Armor: Mithril set, get casting speed, movement speed.
    - Weapon: since we are nukers I still recommend the (Stuff of live), but a demon fangs does not hurt.


    -Equipment Grade C
    Here things already take depends on the weapon complicates September 1 or another.




    Set 1: Karmian Set (Robe) + Homunkulus's Sword with acumen.
    Here the Set karmian gives: Casting speed and P.Def. The Homunkulus's Sword with acumen, as healers need casting.

    Set 2: Divine Set (Robe) + Homunkulus's Sword with acumen
    Here the divine Set gives: p.def (the same as with the karmian set) 171MP, and we remove one INT (magic attack) and provides one WIT (Casting Speed). Homunkulus Gun acumen gives us 15%.

    These two sets are good, choose the one you like.


    -Equipment Grade B
    As we passed here before we have several sets to choose from, no need to change the gun, but if you want some sujerencias:



    Set 1: Avadon Set (Robe) + Crystal Staff or Staff Mana Up Ghoul
    The avadon gives us p.def and 15% casting speed, and crystall ghoul staff or staff mana up.

    Set 2: Blue Wolf Set (Robe) + Homunkulus's Sword Acumen or Sword Of Valhalla with acumen
    The set of BW gives mana regeneration, and 3 MP 206de WIT (Casting Speed) and we removes 2 INT (magic power) and 1 of Men (mana regeneration)
    The weapons we give a 15% casting speed. the only difference is that the Homunkulus's Sword is Grade C and Sword of Valhalla Grade B


    -Equipment Grade A:
    A single configuration.

    Tallum SET (Robe) + Sword Of Miracles with acumen

    The Set tallum gives 15% casting speed, 8% M.Def, resistance to poison and desangranse (bleed) 80% and 2 wit (Casting Speed). It removes 2 INT (magic power), this set is important because it does not take away Men (mana regeneration) gives much casting speed, compared to others such as DC (Dark Crystal) gives the same casting that tallum but takes away 2 MEN and it hurts, and the majestic, will miss the casting speed, which are about a 100 point difference with tallum.





    -Equipment Grado S:

    Dynasty Set Healer (80 +) + Shield + Sword Dynasty Dynasty Dynasty Phantom or Mace

    The set Dynasty give us: Int-2, Men +2, Magic Casting Speed ​​+15%, Maximum MP +321 Effect. Darkness Resistance +8, Heal +22 Capacity Increase, Magic Cancel Rate +15 Decrease. Set very balanced although lacking Stun resistance. Good cast, good MP regeneration, much additional MP, increases the potency of heals received considerably and reduces the chance you'll descasteen one skill. Its main benefit is the pdef.
    Regarding the weapon, a Cardinal has several possibilities. The M.Atk of a weapon is secondary, and debuffear useful only slightly in the power of your heals. The main concern of a Cardinal is your pdef and mdef, so first spent on a good set and then a luxurious weapon. Anyway, your weapon of choice should ALWAYS SA Acumen. A Phantom with Acumen Dynasty can often be enough. Arms above these are a luxury you can give if you can spare adena or coins.


    -Equipment Grado S(80 +):

    Set Moirai (Robe) + Moirai Shield + Spirit or Icarus Icarus Hall with acumen

    WIT 2; MEN -2 M. Atk 8.11%, Casting Spd. 15%, resistance to Paralysis 50%, and resistance to fire / water / wind / earth +5.
    Remember that the weapon is optional but not set.


    -Equipment Grado S(84 +):

    Set Elegia (Robe) + Elegia Shield + Sword or Sacredium Archangel with Acumen

    WIT 2; MEN -2, INT 1, M. Atk. +10% When equipped; Casting Spd. +15%, Speed ​​+7, Max MP +97, MP consumption -3% in the use of Skilles, MP Recovery Bonus 5%, 50% Stun resistance, resistance to Fire / Water / Wind / Earth +5.



    Dyes:

    This is a simple issue if done right, and complicated it becomes like crazy.
    The dyes are recommended:

    Con+4 Str -4
    Wit +4 Men -4
    Wit +1 Men -1

    Lvleo zones:

    Lvl zones vary sv, if you change the mobs in these areas and others.

    Up to level 10:
    Talking Island.

    From level 10-30:
    Just outside Dion Castle town going to Cruma Marshlands.

    From level 30-40
    Cruma Marshlands and go running to Cruma Tower.

    From level 40-52
    Cruma Tower or Execution Ground, Death Pass. Killing undead.

    From level 52-61
    Seal of Shilen (Cemetery)

    From 61 onwards recommend going with party



    Principal Skills:

    Evidently the Bishop has many more skills of which I will mention here, but these are the most important to its mission as a healer.

    · Greater Heal
    This will be our main cure, the evolve until level 74, the highest it has healing power is about 1350 points of HP.

    · Greater Battle Heal
    This is what differentiates a bishop from other healers, then cured at an impressive rate as well as the Greater heal. We evolve until level 74.

    · Greater group heal
    the evolve until level 74, is a group healing and recovery will achieve a HP of about 1170 points.

    · Resurrection
    A maximum level (74) will achieve a total return of 70% of the loss experienced. If you take the dyes of 5wit this percentage increases to 90%, and that having more than 26 WIT is a plus in the rest of 20%. Being the ONLY character in the game that manages to rise with both percentage, followed by the U.S. with 80% max with dyes.

    · Mass Resurrection
    This skill is great for sieges and raids, if we raise a large majority or all members of our ally / clan. Returns a 70% loss experience, is smaller than the Resurrection, but in a pinch can give victory to your clan / ally

    · Trance
    The reform has been done in the skill of Sleep, the U.S. bishops and we have an alternative, Trance. It acts like the sleep he did in previous chronicles.

    · Major Heal
    Cura around 120 points of HP more than Greater heal, consuming less mana but costing Spirit Ore.

    · Major Group Heal
    Cura HP 1707 points mana consuming the same group Greater heal, and also costing Spirit Ore.

    · Prayer
    A buff to the party, when we launched it got more powerful cures.

    · Body of Avatar (BOA)
    Same as the propheta Bless the body, with the difference that we launched for the whole party and all life priest added.

    · Life Balance
    Equals the party hp.

    · Salvation
    Automatically Revive desired target in maintaining good health all buff / debuff except Nobles and Lucky Charm, Holy Water Consume 2 Einhasad.

    · Miracle
    Completely restores hp nearby clan members. Consumes 1 magic symbol.

    · Purification Field
    Removes all debuffs from nearby clan members. Consumes 1 magic symbol.






















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